<
CompleteMyspace.com only the best Myspace Layouts!
-->
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Daisypath Happy Birthday tickers
Ex Shooterkiller..Shooterkiller udah pencen...Muhd Adnan..Korng dh follow ke blom??Follow rrr plzz...Klau nk knal lbih lnjut,,Add aku kt FB..

Wednesday 20 July 2011

PPIM Tekad Mahu Saman Astro!!!


Tindakan Undang-Undang Ke Atas Astro
KUALA LUMPUR – Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Astro.
Pengerusi Majlis Penasihat PPIM, Tunku Azwil Tunku Abdul Razak berkata, PPIM sangat kecewa kerana pihak pengurusan Astro meneruskan harga pakej langganan walaupun kerajaan telah mengumumkan yang mereka tidak meluluskan kenaikan tarif tersebut.
” Kami di PPIM percaya Astro telah nekad menaikkan harga walaupun tidak mendapat kebenaran bertulis daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) selaku pengawal selia dan pemberi lesen bagi sektor penyiaran dan telekomunikasi.
” Sehubungan itu PPIM akan mengambil tindakan yang sewajarnya termasuk tindakan undang-undang untuk memastikan hak pengguna dibela dan syarikat Astro beroperasi dengan tidak menindas pengguna,” tegasnya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
Pada bulan Jun lalu, Astro mengumumkan bahawa mereka akan melakukan pelarasan terhadap pakej yang ditawarkan berkuatkuasa pada 11 Julai lepas dengan harga langganan diselaraskan bergantung kepada pakej pilihan pelanggan.
Sehubungan itu, PPIM telah melancarkan kempen ‘boikot Astro’ dan mengecam stesen televisyen berkenaan.
Tunku Azwil berkata, dengan memperoleh keuntungan sehingga RM800 juta pada tahun kewangan yang berakhir pada 2010, tidak ada sebab untuk Astro terus menekan pelanggan mereka dengan caj yang melampau.
Ekoran itu, Astro terpaksa menangguhkan kenaikan harga caj pakej penyiaran apabila Kabinet melarang stesen berbayar itu bertindak demikian.
Bagaimanapun, perkembangan terkini menunjukkan Astro tetap meneruskan tindakan mereka menaikkan harga caj langganan dan tidak mempeduli langsung arahan kerajaan tersebut.
Kenaikan harga caj langganan tersebut telah menyebabkan ramai pihak yang marah terhadap stesen televtsyen berbayar itu dan sekali lagi bertindak memboikot Astro.-